Manpower til Sundtkvartalet

Pressemelding 09.07.2015 08.00 CET

Norges ledende virksomhet innen bemanningstjenester, ManpowerGroup, har inngått leiekontrakt på 4200 kvm i Sundtkvartalet til sitt hovedkontor i Norge.

ManpowerGroup flytter inn i Sundtkvartalet

– At vi endte i Sundtkvartalet, er i tråd med vårt verdigrunnlag, sier konsernsjef i ManpowerGroup, Maalfrid Brath.

– ManpowerGroup er et selskap som jobber med og for mennesker. Vi trenger å være der mennesker er, og der mennesker møtes. Det er et innovativt valg – det vil skje mye spennende byutvikling i dette området fremover. Lokalene er også utformet på en måte som gir oss den fleksibiliteten vi trenger for å utvikle organisasjonen vår videre, sier Brath videre.

Sundtkvartalet er et nytt kontorbygg på 31 000 kvadratmeter sentralt plassert mellom Lakkegata og Vahls gate. Bygget blir et miljøledende passivhus som møter kravene BREEAM NOR Excellent, energiklasse A. Prosjektet eies av Skanska Commercial Development og Entra i fellesskap. Kontrakten med ManpowerGroup er på sju år med rett til fornyelse. Innflytting blir 2. januar 2017.

– Sundtkvartalet har en svært sentral beliggenhet med Oslos viktigste kollektivknutepunkt Oslo S i umiddelbar nærhet. Akerselva og store grøntområder er nærmeste nabo og hele området gjennomgår en svært spennende byutvikling som vi er engasjert i, sier administrerende direktør Arve Regland i Entra.

– Sundtkvartalet bygges med høye miljøambisjoner og skal samtidig skape et intimt bymiljø som integrerer gammel bebyggelse med det nye kontorbygget. Vi skal ha kontorlokaler fra andre etasje og oppover mens det tilrettelegges for caféer og servicetilbud på gateplan, sier Björn Mattsson som er administrerende direktør i Skanska Commercial Development.

Fakta om Sundtkvartalet:

• Totalt areal: 31 000 kvm
  • Ferdigstillelse: Innen utgangen av 2016
  • Utleid til nå: 12 300 kvm

Om Skanska:
Skanska er et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekt i offentlig-privat samarbeid. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder grønne prosjekt. Konsernet har i dag 58.000 medarbeidere i utvalgte hjemmemarkeder i Europa og USA.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Adm. dir. i Skanska Commercial Development Norway, Björn Mattsson, tlf. 92 85 16 16