Oslo Bystyre vedtok Ensjø Torg

Pressemelding 25.09.2015 08.00 CET

Oslo Bystyre vedtok i går reguleringsplanen for Ensjø, som er den største vedtatte utbyggingsplanen i nåværende valgperiode. Planen innebærer for Skanska en utbygging på ca 50 000 kvadratmeter BRA eller ca 550 boliger over sju år i tillegg til 5000 kvadratmeter handel og barnehage.

Skanska skal bygge 550 boliger på Ensjø de neste sju årene.

Skanska er største partner i utbyggingen og regiondirektør Helen Gåsvik kan ikke være annet enn glad for at bystyret åpnet for god utnyttelse rundt kollektivknutepunktet Ensjø Torg.

I den vedtatte planen blir det høyhus på 14 etasjer, mye lav bebyggelse og ikke minst god bevaring av det gamle industribygget til Levahns, som vil bli konvertert og rustet opp til spennende boliger.

Vi har hele tiden, mens planarbeidet har pågått, vært opptatt av å skaffe mange boliger til Oslos befolkning så raskt som mulig. Vi har også prioritert et grønt bomiljø, som er kollektivbasert med levende og urbane uteområder, hvor alle skal føle seg hjemme.

- Skanska skal bygge nye leiligheter for alle generasjoner i byen vår, og Ensjø Torg blir et område hvor alle skal kunne trives og leve, sier Helen Gåsvik.

Skanska regner med en salgsoppstart våren 2016 og at de første kan flytte inn i 2018.

-Vi mener at dette er blant landets mest tidsriktige utbygginger, hvor arealutnyttelse, klimahensyn og bomiljø er forent og hensyntatt, forteller Helen Gåsvik til slutt.

For mer informasjon fra Skanska, kontakt:
Regiondirektør Helen Gåsvik, mob. 982 10 470
Kommunikasjonsdirektør Pål P. Syse, mob. 982 10 001

Om Skanska
Skanska er et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekt i offentlig-privat samarbeid. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder grønne prosjekt. Konsernet har i dag 60 000 medarbeidere i utvalgte hjemmemarkeder i Europa og USA.