To store veikontrakter til Skanska

Pressemelding 21.12.2006 00.00 CET

Skanska har fått oppdraget med å bygge parsell 1 av motorvegen E18 Bommestad–Langåker, mellom Sandefjord og Larvik. Kontrakten har en verdi på 455 millioner kroner, og går inn i ordreinngangen for fjerde kvartal 2006.

To store veikontrakter til Skanska

Kontrakten innbefatter 6,5 km fire felts komplett motorveg, seks bruer og en mindre fjelltunnel, samt 2.7 km tilstøtende veier av ulik klasse.

Kunden er Statens Vegvesen Region Sør. Kontrakten ble signert 21. desember og anleggsarbeidet startes omgående. Prosjektet er planlagt overlevert i juli 2009.

Skanska fikk for kort tid siden også oppdraget med å bygge parsell 2 av motorvegen E18 Bommestad – Langåker. Denne kontrakten har en verdi på 225 millioner kroner, og innbefatter 1,6 km firefelts motorveg, tre bruer og 1,4 km tilstøtende veier.

- Vi er svært glade for at Statens Vegvesen velger Skanska som entreprenør til disse oppdragene. Dette er en type oppdrag som passer godt til vår kjernekompetanse og kapasitet, uttaler administrerende direktør i Skanska Norge Geir M. Aarstad.

Skanska Norge AS har 4400 engasjerte og dyktige medarbeidere. Vi driver entreprenørvirksomhet innen bygg og anlegg, og har vært til stede i det norske markedet siden 1906. Omsetningen i 2005 var i overkant av 9 mrd. kroner. Selskapet har en sterk markedsposisjon over hele Norge, både i bygg- og anleggsmarkedet.

For ytterligere informasjon, kontakt: Geir Linge, Kommunikasjonssjef Skanska Norge AS, 92 25 11 25. Ola By, konserndirektør Skanska Norge AS, 92 85 15 20