Skanska fornyer Lundbergsjakta i Narvik

Pressemelding 30.11.2010 15.00 CET

Skanska har inngått kontrakt med LKAB om fornying av Lundbergsjakta i Narvik. Kontrakten har en verdi på 190 mill. kroner.

Lundbergsjakta

Arbeidene består av rehabilitering og fornying av Lundbergsjakta, som er et lukket lager for jernmalmpellets. Kontrakten inkluderer betongrehabilitering, utskifting av takkonstruksjoner og transportanlegg, nytt ventilasjonsanlegg, samt elektroarbeider. Etter ombyggingen vil Lundbergsjakta fremstå som et moderne, tett og støvfritt malmlager.

- Skanska er svært tilfreds med å få ansvaret for gjennomføringen av dette prosjektet. Vår kompetanse og det interne samspillet mellom Skanskas nasjonale anleggsvirksomhet, vår lokale byggvirksomhet, samt Skanska Tekniske Entrepriser, gjør at vi er godt rustet til å løse kompleksiteten i prosjektet. Vi ser frem til et godt og utviklende samarbeid med LKAB, sier regiondirektør Ståle Rød.

LKAB er en strategisk viktig samarbeidspartner for Skanska med de betydelige investeringsplaner som foreligger både i Narvik og Kiruna.

Arbeidene starter umiddelbart og prosjektet vil stå ferdig i februar 2012.

Skanska i Norge Skanska i Norge består av mange selskaper og virksomheter. De største selskapene er entreprenøren Skanska Norge AS og boligutvikleren Skanska Bolig AS.

Både Skanska Norge og Skanska Bolig er en del av det internasjonale Skanska-konsernet som er notert på Stockholm børs. Skanska er et av verdens ledende entreprenørkonsern med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekter i offentlig-privat samarbeid. Konsernet har i dag 54 000 ansatte i utvalgte hjemmemarkeder i Europa, USA og Latin- Amerika.

For ytterligere informasjon, kontakt: Ståle Rød, regiondirektør, tlf 92 85 14 18