Skanska satser på Magnus Skallerud i Oslo

Pressemelding 22.09.2006 00.00 CET

Skanska har i Oslo samlet virksomheten under en leder, Magnus Skallerud, som er 32 år, og dermed den yngste regiondirektøren i Skanska Norge. Han kommer fra stillingen som avdelingsleder i Oslo Byggfornyelse.

Skanska satser på Magnus Skallerud i Oslo

Magnus Skallerud er med sine 32 år den yngste regiondirektøren i Skanska Norge. Han er likevel en erfaren medarbeider i selskapet, og har gjennom de seks årene han har vært ansatt i selskapet fått stadig økende ansvar. Den siste perioden har han vært avdelingsleder innen fagområdet Byggfornyelse. Skallerud var også med på prosjektet Akershus Festning, som var plukket ut som pilotprosjekt i arbeidet for en mer seriøs byggenæring. Magnus Skallerud er utdannet sivilingeniør ved NTNU, og kommer opprinnelig fra Drammen.

Oslo har frem til i dag bestått av flere regioner som hver for seg har forvaltet et eget fagområde. For å koordinere virksomheten, og synliggjøre bedre Oslo-regionens totale kompetanse, samordnes Oslo-regionene til en felles region, ledet av Magnus Skallerud. De tidligere regionene blir videreført som egne fagområder. Byggfornyelse ledes av Hans Thomas Gaarder, Yrkesbygg av Sverre Fossengen, Prosjektutvikling av Lise Bergflødt, Boligproduksjon av Stig Eriksen og Eget Håndverk av Tollef Hovig.

- Det er ingen tvil om at det er en betydelig kompetanse i det som nå er Region Oslo, kommenterer Magnus Skallerud. – Jeg har med meg erfarne medarbeidere som kan det lokale markedet og kjenner kundene. Oslo står for en viktig del av omsetningen til Skanska Norge, så det er med ydmykhet jeg har tatt på meg oppgaven. I tillegg vil jeg si at samordningen av Oslo-regionene styrker muligheten vår til å gi et bedre tilbud til kundene våre. Det gjelder både innen prosjektutvikling og fokuset på kvalitet, gjennom å videreutvikle eget håndverk.

For mer informasjon, kontakt: Magnus Skallerud, regiondirektør, 98210207 Geir Linge, kommunikasjonsrådgiver, 92251125