Forøkelse i BoKlok-familien – verdenspremiere for BoKlok Rekkehus

Pressemelding 21.06.2006 00.00 CET

Nå er det premiere for et nytt produkt fra samarbeidspartnerne Skanska og IKEA - BoKlok Rekkehus. Det første rekkehusområdet på 39 rekkehus skal bygges i Målöv utenfor København. Salgsstart er den 28. juni på IKEA-varehuset i Taastrup. Deretter lanseres rekkehuset på BoKloks øvrige markeder i Norden og Storbritannia.

Forøkelse i BoKlok-familien – verdenspremiere for BoKlok Rekkehus

Ideen med BoKlok er å tilby folk bolig med høy kvalitet til en pris tilpasset vanlige lommebøker. Prisen er avhengig av markedet for øvrig, men skal være den laveste ut fra de lokale forutsetningene.

- Fra før av består BoKlok-familien av lavblokker og eneboliger. Med BoKlok Rekkehus vokser den, og vi kan nå gi voksende småbarnsfamilier en mulighet til å kjøpe en større bolig. Planløsningen er moderne og tilpasset en familie med to voksne og ett til to barn, sier Ewa Magnusson, BoKloks markedssjef.

Rekkehusene kommer til å ha har to etasjer og skal leveres i to størrelser, på henholdsvis 100 og 106 kvadratmeter. Den minste varianten vil ha tre soverom og bad i andre etasje, men den største skal ha et oppholdsrom i tillegg. Rekkehusene kommer ferdig innredet med hvite vegger, eikegulv, kjøkken og baderomsløsning.

BoKlok Rekkehus vil bare selges i såkalte gruppehusområder. Dette innebærer at det opprettes et eget område med 20 til 40 rekkehus som til sammen utgjør en enhet. Området utformes for å være trygt og sikkert, i tillegg til å ha forutsetninger for å etablere et hyggelig bomiljø. Rekkehusene vil alltid selges med tomt og med alle tilkoblinger for elektrisitet, vann, avløp og telefon.

Skanska skal stå for byggingen av rekkehusene, mens IKEA vil sørge for planløsning og innredning. Husene bygges i moduler og leveres til Danmark av trehusbedriften Moelvens fabrikk i Sandsjöfors i Sverige. Modulbygging er en metode for ytterligere effektivisering av byggeprosessen og forhøyning av kvaliteten.

Arkitekt: Tegnestuen Vandkunsten. Den øverste tegningen viser fasaden foran, den nedeste fasaden bak.

For mer informasjon, kontakt: Marianne Mæhlum, markedsdirektør Skanska Bolig, tlf 932 52 593