Ståle Rød ny administrerende direktør i Skanska Norge

Pressemelding 08.11.2013 08.20 CET

Ståle Rød (41) har lang erfaring fra Skanska , han begynte i selskapet i 1996. Han har hatt ledende stillinger i prosjekt og sentralt i anleggsvirksomheten, både nasjonalt og internasjonalt.

Ståle Rød er ny administrerende direktør i Skanska Norge

- Han har et solid verdigrunnlag, en velutviklet evne til å drive strategisk utvikling og er høyt ansett blant våre kunder. Ståle har dessuten bidratt sterkt til den vellykkede snuoperasjonen vi har hatt  i Skanska Norge. Dette gjør at jeg er trygg på at han har det som skal til for å videreutvikle  den norske virksomheten, uttaler Anders Danielsson , påtroppende  styreleder i Skanska Norge.

Anders Danielsson  tiltrer  Skanska AB’s toppledelse, Senior Executive Team, med virkning fra i dag og får ansvaret for blant annet de nordiske enhetene ; Sverige, Finland og Norge.

-For meg er det en fantastisk utfordring å få lede Skanska Norge og arbeide sammen med så mange kompetente mennesker. Jeg gleder meg  rett og slett til å ta fatt på denne oppgaven, sier Ståle Rød .

Endringene finner sted med umiddelbar virkning.

Skanska i Norge består av mange selskaper og virksomheter. De største selskapene er entreprenøren Skanska Norge AS og boligutvikleren Skanska Bolig AS.

Både Skanska Norge og Skanska Bolig er en del av det internasjonale Skanskakonsernet som er notert på Stockholm børs. Skanska er et av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekt i offentlig-privat samarbeid. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder Grønne prosjekt. Konsernet har i dag 55.000 medarbeidere i utvalgte hjemmemarkeder i Europa, USA og Latin- Amerika.