Skanska førstevalg blant studenter

Pressemelding 23.06.2008 00.00 CET

Skanska Norge AS er Norges mest populære arbeidsplass blant bygg- og anleggsstudenter. Det viser resultatene av årets Universum Graduate Survey, som rangerer norske arbeidsgivere blant studenter.

Skanska førstevalg blant studenter

Administrerende direktør i Skanska Norge AS, Geir Magne Aarstad, er meget godt fornøyd med responsen fra studentene. – Vi skal ansette ca 300 personer hvert år de kommende årene, så det er svært gledelig at Skanska ligger på topp i denne undersøkelsen, sier Aarstad.

Skanska ligger på en 12. plass på den samlede undersøkelsen blant landets teknologi og økonomistudenter, mot en 16. plass i fjor. Universum har nå brutt denne listen ned til bygg- og anleggsbransjen, og da ender Skanska på førsteplass. Undersøkelsen viser at Skanska har et godt omdømme blant studentene. Muligheten for utfordrende oppgaver og at selskapet er en ledende markedsaktør med høye etiske standarder, er grunner til at Skanska blir foretrukket.

- Alle våre ansatte gjennomgår et ni måneders introduksjonsprogram og får tett oppfølging, og jeg tror dette introduksjonsprogrammet er medvirkende til at vi har et godt rykte blant studentene. Selskapet har til nå i år ansatt ca 100 ingeniører, og for sommeren 2008 registrerte Skanska 450 søkere på de 50 utlyste sommerjobbstillingene, avslutter Aarstad.

Kontaktinformasjon:

Geir Linge, kommunikasjonssjef, tlf: 92 25 11 25