Skanska bygger Lambertseter Senter - Miljøsenteret

Pressemelding 11.09.2008 08.00 CET

Skanska har inngått kontrakt om bygging og rehabilitering av Lambertseter Senter i Oslo. Skanska skal bygge et butikksenter med parkering, stå for ombygging av eksisterende kino til nytt kinosenter og bibliotek, samt bygge ny gangvei over T-banen. Kontrakten har en verdi på 475 millioner kroner og vil inngå i ordreinngangen for tredje kvartal 2008. Kunden er OBOS Foretningsbygg AS

Prosjektet har et totalt bruksareal (BRA) på 42 000 kvadratmeter, og inkluderer nybygg på seks etasjer, hvorav to etasjer er butikksenter og fem plan inkludert tak er parkering. Prosjektet vil gjennomføres i totalentreprise. Byggearbeidene vil starte opp i oktober 2008 og prosjektet er planlagt ferdigstilt i august 2010.

Prosjektet har et sterkt miljøfokus. OBOS foretningsbygg AS vil gjennom realiseringen av Lambertseter Senter - Miljøsenteret, bygge et kjøpesenter som skiller seg fra andre kjøpesenter gjennom lavest mulig energiforbruk. Både OBOS og Skanska har stor fokus på miljø i de valgene som skal gjøres i forbindelse med avfallshåndtering, energibruk, materialvalg, samt støy i både byggefasen og driftsfasen. - Vi har en god og langvarig relasjon til OBOS som boligutbygger og vi er svært glade for at OBOS velger Skanska som entreprenør til også dette oppdraget, sier administrerende direktør i Skanska Norge AS, Geir M. Aarstad.

Kontakt: Geir Linge, Kommunikasjonssjef
Kontakt: Sverre Fossengen, Distriktssjef