Skanska førstevalg blant studenter

Pressemelding 23.05.2007 00.00 CET

Skanska førstevalg blant studenter Skanska Norge AS er Norges mest populære arbeidsplass blant bygg- og anleggsstudenter. Det viser årets Universum Graduate Survey, som ranker Norges arbeidsplasser blant studenter.

Administrerende direktør i Skanska Norge AS, Geir Magne Aarstad, er meget godt fornøyd med resultatet. – Det er gledelig at Skanska ligger på topp i en tid hvor bygg- og anleggsbransjen koker, sier Aarstad.

Skanska ligger på en 16. plass på den samlede undersøkelsen blant landets teknologi og økonomistudenter, mot en 24. plass i fjor. Undersøkelsen viser at Skanska har et godt omdømme blant studentene. Muligheten for utfordrende oppgaver og at selskapet er en ledende markedsaktør, er grunner til at Skanska blir foretrukket. - Hittil i år har vi ansatt om lag 110 ingeniører. Alle våre ansatte gjennomgår et ni måneders introduksjonsprogram og får tett oppfølging, sier Aarstad. For sommeren 2007 registrerte Skanska 400 søkere på de 30 utlyste sommerjobbstillingene.

Kontaktinformasjon: Geir M. Aarstad, adm. direktør, tlf: 93438803 Annett Aamodt, kommunikasjonsrådgiver, tlf. 92251010