Siri Legernes går fra RIF til konsernledelsen i Skanska

Pressemelding 03.12.2007 00.00 CET

Siri Legernes er ansatt som konserndirektør i Skanska. Hun kommer fra stillingen som administrerende direktør i Rådgivende Ingeniørers Forening (RIF).

Siri Legernes går fra RIF til konsernledelsen i Skanska

Siri Legernes vil blant annet ta over noen av oppgavene til Hanne Rønneberg, som har blitt ansvarlig for Green Construction i Skanska AB. Hun vil både få ansvar for nye strategiske satsingsområder og operative enheter i selskapet. I tillegg til å ha ledet RIF de siste fire årene, har hun blant annet lang erfaring fra Statens Vegvesen. Hun er femti år gammel og utdannet sivilarkitekt.

- Vi er oppriktig glad for at Siri Legernes har valgt å satse på oss. Vi får en ressursperson inn i selskapet. Hennes erfaring fra RIF vil være verdifullt i Skanskas arbeid med å styrke samspillet med rådgivermiljøet, sier adm. direktør i Skanska, Geir M. Aarstad.

- Når jeg etter fire år i stillingen som RIF-sjef lot meg friste til andre oppgaver, var det naturlig å si ja til Skanska som jeg har opplevd som et spennende og moderne selskap med mye utviklingsvilje og som dessuten har mye kompetanse internasjonalt som de bevisst arbeider med å utnytte i hele konsernet. Dette gleder jeg meg til, sier Siri Legernes.

Skanska Norge AS har 4300 engasjerte og dyktige medarbeidere. Vi driver entreprenørvirksomhet innen bygg og anlegg, og har vært til stede i det norske markedet siden 1906. Selskapet hadde en omsetning i 2006 på ca. 9,2 milliarder kroner.

Skanska er ett av verdens ledende entreprenørkonsern med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekter i offentlig-privat samarbeid. Konsernet har i dag 56 000 ansatte i utvalgte hjemmemarkeder i Europa, USA og Latinamerika. Omsetningen i 2006 var på 126 milliarder svenske kroner.

For mer informasjon, kontakt: Administrerende direktør Geir M. Aarstad, 93 43 88 03 Konserndirektør HR/ Kommunikasjon, Pål P. Syse, 98 21 00 01