Skanska bygger brevsentral for Posten Norge

Pressemelding 05.12.2007 00.00 CET

Skanska har skrevet kontrakt på bygging av Postens nye Østlandsterminal på Lørenskog utenfor Oslo. Kontrakten inkluderer tett bygg samt innredningsarbeider og har en verdi på 214 millioner kroner. Prosjektet skal gjennomføres i hovedentreprise og inkluderer tett bygg, samt innredningsarbeider. Bygget har et bruttoareal på 73 000 kvadratmeter.

Skanska bygger brevsentral for Posten Norge

Byggearbeidene vil starte opp i begynnelsen av februar 2008 og prosjektet er planlagt ferdigstilt i oktober 2009.

- Jeg er meget glad for kontrakten med Posten Norge. Prosjektet passer meget godt inn i vår prosjekt-portefølje da vi akkurat har overlevert Aker Kværners nye hovedkontor på Fornebu, og er i avslutningsfasen på Nye Akershus Universitetssykehus, sier distriktssjef i Skanska Yrkesbygg, Sverre Fossengen. Skanska hadde også ansvaret for første fase av dette store utbyggingsprosjektet, bestående av grunnarbeider, etablering av vei, samt råbygg.

Skanska Norge AS har 4500 engasjerte og dyktige medarbeidere. Vi driver entreprenørvirksomhet innen bygg og anlegg, og har vært til stede i det norske markedet siden 1906. Selskapet hadde en omsetning i 2006 på ca. 9,2 milliarder kroner. Skanska er ett av verdens ledende entreprenørkonsern med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekter i offentlig-privat samarbeid. Konsernet har i dag 56 000 ansatte i utvalgte hjemmemarkeder i Europa, USA og Latinamerika. Omsetningen i 2006 var på 126 milliarder svenske kroner.

Kontakt: Sverre Fossengen
Kontakt: Geir Linge