Skanska bygger kontorbygg for Hydro

Pressemelding 30.11.2007 00.00 CET

Skanska har inngått kontrakt om bygging av et nytt kontorbygg for Hydro. Bygget skal oppføres i tilknytning til Hydros hovedkontor på Vækerø, utenfor Oslo. Kontrakten har en verdi på 334 millioner kroner og vil inngå i ordreinngangen for fjerde kvartal 2007.

Skanska bygger kontorbygg for Hydro

Det nye kontorbygget har et totalareal på ca 15 000 kvadratmeter. Det har fire etasjer over bakkeplan og en etasje under. Prosjektet vil gjennomføres i totalentreprise. Byggearbeidene vil starte opp i januar 2008 og prosjektet vil være endelig ferdig i juni 2009. - Vi er svært glade for at Hydro velger Skanska som entreprenør til også dette oppdraget. Vi har de siste årene hatt ansvaret for flere større byggeprosjekter ved deres hovedkontor på Vækerø. Vi har også vært en sentral kontraktspartner for Hydro i forbindelse med Ormen Lange utbyggingen. De er en krevende kunde, noe som motiverer oss til å bli enda bedre, sier administrerende direktør i Skanska Norge, Geir M. Aarstad.

Skanska skrev også for kort tid siden kontrakt på bygging av Postens nye Østlandsterminal på Lørenskog utenfor Oslo. Denne kontrakten inkluderer tett bygg samt innredningsarbeider og har en verdi på 214 millioner kroner.

Skanska Norge AS har 4300 engasjerte og dyktige medarbeidere. Vi driver entreprenørvirksomhet innen bygg og anlegg, og har vært til stede i det norske markedet siden 1906. Selskapet hadde en omsetning i 2006 på ca. 9,2 milliarder kroner.

Skanska er ett av verdens ledende entreprenørkonsern med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekter i offentlig-privat samarbeid. Konsernet har i dag 56 000 ansatte i utvalgte hjemmemarkeder i Europa, USA og Latinamerika. Omsetningen i 2006 var på 126 milliarder svenske kroner.

For mer informasjon, kontakt: Administrerende direktør Geir M. Aarstad, 93 43 88 03 Distriktssjef Skanska Yrkesbygg Sverre Fossengen, 92 25 10 64. Kommunikasjonssjef Geir Linge, 92 25 11 25