Skanska bygger hotell på Gardermoen

Pressemelding 11.11.2008 00.00 CET

Skanska har fått oppdraget med å bygge hotell og konferansesenter på Gardermoen. Kontraktssummen er på ca. 195 millioner kroner og vil inkluderes i ordreinngangen for fjerde kvartal. Skanskas kunde er Gardermoen Parkering Eiendom AS (eies av Utstillingsplassen AS og Larshus AS), og leietaker er hotellkjeden Scandic.

Hotellet vil få 252 rom, og inkludert med konferansesenteret, vil prosjektet ha et totalareal på ca 12500 kvadratmeter. Bygget har fire etasjer over bakkeplan, samt kjeller. Prosjektet vil gjennomføres som totalentreprise. Byggearbeidene starter opp i november og prosjektet er planlagt ferdigstilt i april 2010.

- Dette er en viktig kontrakt for Skanskas distriktskontor på Romerike. Vi er en lokal arbeidsgiver på Romerike og dette byggeoppdraget vil sysselsette en stor del av våre ansatte i distriktet, forteller distriktssjef Henning Hemstad.

Skanska Norge AS har 4600 engasjerte og dyktige medarbeidere. Vi driver entreprenørvirksomhet innen bygg og anlegg, og har vært til stede i det norske markedet siden 1906. Selskapet hadde en omsetning i 2007 på ca. 11 milliarder kroner. ____________________________________________________________________________________________________

For ytterligere informasjon Geir Linge, kommunikasjonssjef Skanska Norge AS 92 25 11 25 Henning Hemstad, distriktssjef Skanska Romerike, 92 85 16 87

Kontakt: Geir Linge