Hanna Rachel Broch er ansatt som ny konserndirektør i Skanska

Pressemelding 19.12.2007 00.00 CET

Hanna Rachel Broch (38) er ansatt som konserndirektør i Skanska Norge AS. Hun kommer fra stillingen som prosjektsjef i Statens vegvesen.

Hanna Rachel Broch er ansatt som ny konserndirektør i Skanska

Broch vil inngå i Skanska Norges ledergruppe, hvor hun vil få ansvar for operative enheter, samt strategiske prosjekter. Broch er utdannet sivilingeniør og har jobbet i Statens Vegvesen de siste fem årene, sist som prosjektsjef for Ulven-Sinsenprosjektet. Før hun begynte i Statens Vegvesen var hun syv år i Skanska.

- Vi er oppriktig glad for at Hanna Rachel Broch har valgt å komme tilbake til selskapet. Hun har en bred anleggskompetanse og vil være en ressurs i arbeidet med å styrke vår satsning mot samferdselssektoren, sier adm. direktør Geir M. Aarstad.

- Jeg har inntrykk av at det har skjedd mye spennende i Skanska siden jeg sluttet i 2002. Jeg gleder meg til å ta fatt på nye utfordrende oppgaver sammen med gamle og nye kolleger, sier Hanna Rachel Broch.

Skanska Norge AS har 4500 engasjerte og dyktige medarbeidere. Vi driver entreprenørvirksomhet innen bygg og anlegg, og har vært til stede i det norske markedet siden 1906. Selskapet hadde en omsetning i 2006 på ca. 9,2 milliarder kroner.

Skanska er ett av verdens ledende entreprenørkonsern med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, boliger og prosjekter i offentlig-privat samarbeid. Konsernet har i dag 56 000 ansatte i utvalgte hjemmemarkeder i Europa, USA og Latinamerika. Omsetningen i 2006 var på 126 milliarder svenske kroner.

For mer informasjon, kontakt: Administrerende direktør Geir M. Aarstad, 93 43 88 03 Konserndirektør HR/ Kommunikasjon, Pål P. Syse, 98 21 00 01