Skanska bygger kontorbygg og barnehage i Oslo

Pressemelding 07.06.2013 13.00 CET

Skanska Norge AS har inngått totalentrepriseavtale med Rom Eiendom om bygging av kontorbygg og barnehage i Munkedamsveien 62 i Oslo. Kontrakten beløper seg til 155 millioner kroner (eks mva), byggestart er i september 2013, med ferdigstillelse 2015.

Vi er glad for å ha fremforhandlet denne avtalen med en kunde som vi har hatt ett langt og utviklende samarbeid med, og som vi vet samspiller godt med oss også i gjennomføringsfasen, sier distriktssjef Sverre Fossengen i region Oslo.

Utviklingsdirektør i Rom Eiendom, Morten Austestad, ser frem til samarbeidet med Skanska og fokuserer spesielt på deres kompetanse innen Breeam. – Vi skal oppnå «Excellent» på dette prosjektet, og på bakgrunn av tidligere erfaringer har vi har store forventninger til Skanskas gjennomføringsevne, sier Austestad.

Skanska i Norge består av mange selskaper og virksomheter. De største selskapene er entreprenøren Skanska Norge AS og boligutvikleren Skanska Bolig AS.

Skanska i Norge er en del av det internasjonale Skanskakonsernet og er ett av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, utvikling av boliger og utvikling av prosjekter i offentlig-privat samarbeid. Selskapet er notert på Stockholm børs. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder Grønne prosjekt. Konsernet har i dag 57 000 medarbeidere i utvalgte hjemmemarkeder i Europa, USA og Latin-Amerika.

Kontakt: Sverre Fossengen, Distriktssjef