Skanska bygger nærings- og kontorbygg i Oslo

Pressemelding 28.06.2013 08.30 CET

Skanska Norge AS har signert kontrakt med Norwegian Property ASA om å bygge Drammensveien 134 på Skøyen. Kontrakten er en totalentreprise som innebærer bygging av til sammen drøye 30.000 m2 med lokaler for næringsvirksomhet i plan 1 og kontorer i plan 2-7. Kontrakten er på 524 millioner NOK og vil inngå i ordrereserven for andre kvartal. Byggestart er i juni 2013, med ferdigstillelse i første kvartal 2015.

Drammensveien 134

Prosjektet ligger på Skøyen, som er Norges nest største trafikk-knutepunkt for offentlig kommunikasjon, med et velutbygd sykkelnettverk og umiddelbar tilgang på alle servicetilbud. Bygget vil ha en grønn profil med BREEAM-klassifisering "Very Good", og tar sikte på energiklasse A og passivhusstandard.

I dette prosjektet vil Skanska i stor grad benytte egen spesialistkompetanse for å skape merverdier for vår partner og kunde, Norwegian Property. Blant annet skal vi bruke BIM fullt ut for å dele informasjon på en mest mulig effektiv måte, og for å sikre optimal samhandling mellom aktørene underveis i byggeprosessen.

Skanska i Norge er en del av det internasjonale Skanskakonsernet og er ett av verdens ledende prosjektutvikler- og entreprenørselskap med ekspertise innen bygg og anlegg, utvikling av kommersielle lokaler, utvikling av boliger og utvikling av prosjekter i offentlig-privat samarbeid. Selskapet er notert på Stockholm børs. Basert på selskapets globale miljøkompetanse, sikter Skanska mot å bli førstevalget når det gjelder miljøriktige prosjekt. Konsernet har i dag 57 000 medarbeidere i utvalgte hjemmemarkeder i Europa, USA og Latin- Amerika.

Kontaktpersoner:

Anne Mette Bjerknes, prosjektleder: 98 21 02 28