c

Husøy havn BT 1-3

  • Husøy Havn BT 1-3

Husøy Havn er en trinnvis boligutbygging på Husøy i Tønsberg kommune. Byggetrinn 1 – 3 består av totalt 194 leiligheter og 5 rekkehus/townhouse samt parkeringsanlegg på ca 6500m2.

Byggetrinn 1 og 2:
106 leiligheter i sjøfront fordelt på 5 blokker og parkeringsanlegg i kjeller. Alle bygg er pelet til fjell. Spunten er staget og fastholdt i fjell i bakkant. Bæresystem i betong med klimavegger med sto puss system. Foldedører på balkonger. Utkragede balkonger i flere retninger.        Det er også opparbeidet et utomhusanlegg inkludert en kyststi i sjøfront og renovert en sandstrand, lekearealer, samt etablert kaifront og to småbåthavner, en mot vest og en mot øst. Servicebygg og vaktbu for liten ferge er overlevert Tønsberg kommune.
Byggetrinn 3:
Forprosjekt gjennomført i samspill med BH våren 2020. 88 leiligheter fordelt på 4 blokker samt 5 rekkehusleiligheter/townhouse.
Parkeringsanlegg i plan 1. Tilkoblet parkeringsanlegg for BT1 og 2.
Utomhusanlegg.
Bæresystem i betong med klimavegger og trekledning. Balkonger med eget bæresystem av søyler og bjelker. 

Leilighetene har en idyllisk og ettertraktet beliggenhet ved innseilingen til Tønsberg med moderne og komfortable 2- til 4-romsleiligheter. Alle leilighetene har store balkonger eller terrasser, de fleste med utsikt mot Vestfolds skjærgård. Leilighetene varierer fra ca. 60 m2 BRA til ca. 180 m2 BRA.  

BT 1-2: 9 900 m2 BTA, BT3: 12 300 m2 BTA.

BT1 og 2 ble gjennomført som samspillsentreprise med målpris basert på NS8407.
BT3 ble gjennomført med forprosjekt sammen med byggherre for å optimalisere prosjektet best mulig før det ble priset, og gjennomført på lik måte som BT1 og 2.

Prosjektet har i alle prosjekteringsfaser benyttet VDC med ICE BIM og Last Planner.
BIM ble benyttet i tverrfaglig prosjektering, planlegging og produksjon; til kollisjonskontroller, visualisering, mengdeuttak, framdriftsplanlegging, samt til KS i prosjektering og produksjon.
Solibri ble brukt som samhandlingsverktøy i prosjekteringen og til avklaringer ute på byggeplassen. Last Planner System ble benyttet i prosjektet med hovedfremdriftsplan, faseplaner, utkikksplaner og 3-ukersplaner. Bakoverplanlegging ble benytte for å sikre involvering og
forankring hos alle aktørene utarbeidelse av planene. Fremdriften ble fulgt opp og planer avstemt i ukentlige fremdriftsmøter.
I oppfølgingen av KS og HMS på byggeplassen ble BIM 360 Field benyttet. BIM 360 Field ble også benyttet som dokumentasjonsverktøy i forbindelse med sluttbefaringer og overlevering til byggherren.

Arkitekt:SPIR Arkitekter AS

Søk etter et prosjekt

Antall prosjekter

loading