c

Vil tiltrekke flinke studenter

Skanskas nye employer branding kampanje går høsten/vinter 2021/22 og retter seg mot studenter og nyutdannede.

Vi vil tiltrekke oss de beste hodene og de beste løsningene for den store jobben med å bli karbonnøytrale innen 2045. Folk med samme mål som oss; de som vil mer! Derfor lanserte vi, "Grensesprenger". Har du kanskje sett kampanjen i sosiale medier?

Formålet med kampanjen vår er å treffe nyutdannede ingeniører og ingeniørstudenter på de digitale plattformene de er, og på karrieredager over hele Norge. Kampanjen består av filmer, bilder og en nettside. I filmene forteller kollegaer fra Skanska om hvordan det er å jobbe her, og hvorfor de ble interessert. I tillegg skal vi arrangere en studentkonkurranse. Studentlag blir oppfordret til å melde seg på og løse et sett oppgaver vi har laget for dem. Du kan se nettsiden og oppagvene på www.grensesprenger.no

Premisset for konkurransen er:

«Kutter du klimagassutslippet vårt, kutter vi studielånet ditt»​

Vinnerlaget får dekket studielånet på mastergraden sin.​ Vinneren avgjøres i en finalehelg som arrangeres i Trondheim i februar. Temaet for konkurransen legger premissene for oppgavene: Klima- og miljøfokuset vårt. Dette gjennomsyrer alle oppgavene​.

Selda Ekiz er utdannet fysiker og kjent fra blant annet NRKs "Newton". Selda fronter konkurransen vår gjennom videoer i sosiale medier og være programleder/mentor for studentene på finalehelgen, når vi kommer så langt.

Besøk www.grensesprenger.no

Er du en grensesprenger?

Denne siden ble sist oppdatert: 09.12.2021